27 Kasım 2015 Cuma

OLAY KREMALI KEK



Günaydın canlar :)
Çok şahane fındıklı çikoltalı klasik bir kek yaptım.
Üzerine krema yapıyım dedim. Aaaa bi baktım süt az şeker az. Bende şekeri pekmez ile sütü mandalina ve portakal işe tamamladım.ama yok böyle bir lezzet.
Krema tamamen bana aittir.yapanlar lütfen adımı belirtsin:)
Bakalım nasıl yaptım :)

Keki için
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı yağ
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu
2 su bardağı un
Biraz fındık
2 yemek kaşıpı kakao

Olay kreması için
3 su baraağı süt
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı mandalina suyu
2 yemek kaşığı pekmez
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kalığı pirinç unu
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
Biraz portakal kabuğu rendesi

Süslemek için
Antep fıstığı
Badem
Mandalina

Kek için
Öncekikle yumurtaları şeker ile iyiyce çırpıyoruz.diğer malzemelei ekleyip çırpıyoruz. 180 derece fırında pişiriyoruz.


Ben tart kalıbında pişirdim.

Krema için 
Bütün malzemelei koyup güzelce çırpıyoruz.ocağın altını açıp pişiriyoruz.
DİKKAT şekerini lütfen kontrol edin eğer sizinki portakalın tadından dolayı ekşi olduysa pekmez yada şeker ekleyin.!
Koyulaşana kadar pişirip biraz soğuduktan sonra kekin üzerine dökün.


İstediğiniz gibi süsleyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder