23 Kasım 2015 Pazartesi

MAYALI HAMURLU ISPANAKLI KİŞ


Selam canlarım :)
Hamurişini çok seviyorum kim sevmez ki dimi?
Tart hamurunun her ne kadar şezzeti bir başka olsa da bana kuru geliyor.
Bende Kişİmi bu sefer mayalı hamurdan yaptım biz yemelere doyamadık.
Sizi sabırsızlandırmadan tarife geçiyorum.


Malzemeler
Bir paket instant maya
50 gram tereyağ
1.5 çay bardağı ılık süt
Yarım çay kaşığı tuz
Bir tutam şeker
2-2.5 su bardağı un

İç malzemesi
1 bağ ıspanak
1 tane soğan
5-6 tane mantar
1 tane kırmızı biber
100 gram tulum peyniri
100 gram beyaz peynir

ÜZeri için kaşar peynir

Sütümüzü ılıtıyoruz.mayamızı kaba döküyoruz.üzerine süt ve şekeri döküp karıştırıyoruz.Tereyağını eritip döküyoruz.
Tuz be unu ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.
Hamurumuzu mayalandırıyoruz.

Hamur mayalanırken bizde iç harcımızı hazırlıyoruz.


Öncelikle soğanı doğruyoruz küp küp kavuruyoruz.

Sonra küp küp doğradığımız biberler ekliyoruz.kavuruyoruz.


Mantarlarımızı ekliyoruz kavuruyoruz.


En son ıspanakları ekleyip çok öldürmeden pişiriyoruz.


Ocağın altını kapatıp.Tulum ve beyaz peyniri ekliyoruz.

Harcımızı soğumaya bırakıyoruz.


Ben tart kalıbı kullandım siz borcamda kullanabilirsiniz.



Mayalanan hamurunu yağlanmış tart kabına bastırarak yayıyoruz.



Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.


Hamuru piştikten sonra üzerine kaşar peynirini döküyoruz.


Kaşar eriyene kadar pişirelim.



Afiyet olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder